Søgeordsanalyse

Få indsigt i din målgruppe

Hvorfor søgeordsanalyse

Succesfulde SEO strategier og Google Ads strategier behøver en søgeordsanalyse for at man ved hvilke ord folk søger på og hvilke ord der er vigtige.

Hvad kan den bruges til?

En søgeordsanalyse finder ud af hvad dine kunder søger efter på Google når dine kunder skal finde et produkt. Det er derfor vigtigt at du ved hvad de søger efter for at komme frem når de søger.

Vores strategi

Vores tilgang til en søgeordsanalyse er ved at finde søgeord i 2 forskellige kategorier: informationssøgning og transaktionsøgning. Efter vi har fundet ord i kategorierne sammensættes de efter relevans og volume.

Implementering

Vi hjælper både med implementering af søgeord SEO mæssigt, men også annonceringsmæssigt. Det kan skabe gode værdi at have det begge steder.

ORD DINE KUNDER KENDER

ORD DER SÆLGER

En søgeordsanalyse dækker hvilke ord og sætninger dine potentielle kunder bruger når de skal finde produkter, tjenester eller andet som i udbyder.

Søgeanalysen er med til at danne en baggrundsviden som kan give SEO-mæssig værdi til jeres tekster og søgeord/sætninger. En søgeordsanalyse er det online svar på en markedsanalyse som giver viden om ord, sætninger og indhold kunder søger på indenfor jeres branche.

Kunder bruger typisk ikke de tekniske termer for jeres produkter, som i gør når i snakker sammen, og derfor er det vigtigt at få viden om hvilke ord de bruger i stedet.

Hvordan sørger vi for at søgeordsanalysen kan bruges?

Med løbende SEO på din YouTube kanal sørger vi for at dit indhold kommer til tops samt at dine annonceringer er optimale.

01. Forabejde

Vi starter enten med at få en liste om de udtryk i bruger eller finder dem på jeres hjemmeside. Hvis i giver os en liste skal den typisk indeholde tjenester / produkter eller udtryk som i hører fra jeres kunder.

02 Udgangspunkt

Med udgangspunkt i de ord fra listen graver vi information frem fra Google vedr. volume, relevans og “sværhedsgrad” på hvert søgeord samt anbefalede søgeord.

03. Position

Vi undersøger jeres nuværende placeringer på de søgeord i allerede har og undersøger om de har gode placeringer allerede.

04. Rapporten

Til sidst har vi samlet en rapport der fortæller om søgeord, fraser samt information om volume af hvert søgeord.

FÅ EN SØGEORDS-ANALYSE

  • Hej@mtmarketing.dk