REMARKETING / RETARGETING

Ordene betyder det samme, men er forskellige fra platform til platform.

Retargeting

Retargeting giver dig mulighed for at annoncere til dem der har besøgt din hjemmeside. Det kan være guld værd at påvirke dine besøgende flere gange, da en kunde sjældent køber ved første besøg.

Skræddersyet annoncer

Retargeting giver også muligheden for at skræddersy hvem der skal have en bestemt annonce. Det er muligt at rette annoncerne mod folk der besøgt specifikke sider.

Hvorfor virker det?

Remarketing virker fordi de besøgende allerede har været inde på din side, så hvis de er blevet afbrudt midt i et køb eller en kontraktformular er det muligt at fange dem igen. Retargeting er også et smart værktøj at bruge hvis du vil være top-of-mind fordi man bliver set ofte og er genkendelig.

Hvor dine kunder er

Remarketing / Retargeting kan bruges på både Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube, Twitter og andre sider der har en reklameplads på deres hjemmeside.

SKAB PRÆCISE ANNONCER

Spor dine besøgende og opret specifikke annoncer, her kan du bl.a spore:

  • Set et produkt
  • Lagt i kurv
  • Halvvejs igennem kurven
  • Har købt produktet

Dette giver både mulighed for at indhente anmeldelser, skaffe flere køb og meget andet.

Vi sørger for at din retargeting skaber resultater

Hvis dine besøgende ikke køber ved første besøg, kan det skyldes mange ting, vi hjælper med at identificere hvorfor og hvad der skal gøres.

Vi skaber en plan.

01. Forarbejde

Hvem prøver i at ramme? hvilke sider eller andet skal de have besøgt? Vi laver kriterierne og sørger for at det spiller.

02. Udarbejdelse af kampagne

Vi laver kampagnen og opsætter den mod de rigtige mål. Målene kan være bl.a Lead generering eller trafik m.m.

03. Måling

Vi sørger for at du for værdi for dine penge. Du modtager en rapport der er gennemskuelig og vi besvare gerne eventuelle spørgsmål.

Retargeting typer

Standard Retargeting er at vise annoncer til tidligere besøgende, mens de søger rundt på internettet, eller Facebook

Her er det også muligt at benytte banner annoncer via Google Adwords bliver vist de steder som benytter Google Adwords, det betyder at andre sider lader dig annoncere igennem Google.

STANDARD RETARGETING

DYNAMISK RETARGETING

Det er muligt at opsætte dynamisk retargeting både igennem Facebook og Google. Begge platforme kan vise de produkter som besøgende har været inde på og efterfølgende se dem igennem annoncer.
Her behøves du ikke selv opdatere priser, produktbilleder eller andet, da begge platforme synkronisere med din shop.

Søgeannonce retargeting er en af de mest brugte retargeting muligheder, her opsættes remarketing på dem der har besøgt din side, så når de søger på relevante emner til din website, så kommer i øverst. Man definere relaterede søgeord så hvis man eksempelvis har søgt på fodbold og efterfølgende søger på fodboldmål, så kommer man op som annonce.

SØGEANNONCE RETARGETING

VIDEO RETARGETING

Her kan du opsætte annoncer til folk der har været inde på din Youtube kanal og eventuelt har set dine videoer.
Mangler du ideer eller hjælp til Youtube annoncering? se mere her

HØR HVAD VI KAN HJÆLPE MED

  • Hej@mtmarketing.dk